Hakisin tietoa Suomen matkailuhistoriasta ja Suomen matkailun vetovoimakohteista.

Kysytty

Hakisin tietoa Suomen matkailuhistoriasta ja Suomen matkailun vetovoimakohteista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit hakea tietoa Suomen matkailun historiasta Lahden kaupunginkirjaston aineistotietokannasta kirjastossa tai internetin kautta http://www.lahti.fi/kirjasto/

Voit käyttää asiasanoina esim. matkailu, historia, Suomi, matkailijat, nähtävyydet, matkailukohteet. Asiasanoja voi yhdistellä. Aiheesta löytyy esim. Hirn, Sven: Tuhansien järvien maa : Suomen matkailun historia (1987), Matkakuumetta: matkailun ja turismin historiaa (1994), Krohn, Aarni: Elämän lomassa: suomalaisen loman historiaa (1991), Kolin perintö: kaskisavusta kansallismaisemaan (2000), Salokorpi, Sinikka: Matkailijan Suomi: tuhat parasta nähtävyyttä (1997), STN-matkaopas 2002: matkailu-Suomi yksissä kansissa (2002), Vuoristo, Kai-Veikko: Lumen ja suven maa: Suomen matkailumaantiede (2001), Matkailutilasto 2003 (2003), Valanto, Juhani: Hämeen hopeisilla vesillä: Suomen Hopealinja 50 vuotta (1999), Navis Fennica: Suomen merenkulun historia osa 2: höyryveneistä uiviin loistohotelleihin (1994).

Kirjastossa voit myös etsiä henkilökunnan opastuksella lisää aiheesta Fennica- ja Linda- tietokannoista sekä lehtiartikkeleita Aleksi- ja Arto-tietokannoista. Matkailulinkkejä internetistä löytyy esim. Makupalojen aihehakemistosta http://www.makupalat.fi kohdasta vapaa-aika.