Haen Kaunisten kirjastossa (Helmet)olevaa: en muista nimeä,muistan vaan seur. (olen kirjan nähnyt Kauniaisissa). Tilaisin kirjan. -ruotsinkielinen -käsittelee:…

Kysytty

Haen Kaunisten kirjastossa (Helmet)olevaa: en muista nimeä,muistan vaan seur. (olen kirjan nähnyt Kauniaisissa). Tilaisin kirjan.
-ruotsinkielinen
-käsittelee: mahd.muistelmatyyppinen "elämää teollisuusteisössä"
-Ahltröm teoll.yritys voi esiintyä?
-Eri puolilla Suomea mahdollisesti asunut teollisuusyhteisössä.

Onko mahdollista näyttää , miten hakuketju meni teillä?

Onko mahd.jonkun kirjan kohdalla(joka tuntuu olevan "lähellä" oikeaa) saada siinä avautumaan lisävalikko mikä rajaisi entisestää hakuani, ja siten "pudottaisi" pois aiheen suhteen ei sopivia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko tämä olla hakemasi:

Fyra köpmanssläkter : anteckningar om släkterna Lebell, Sjöberg, Holmström och Ahlström / Tyra Borg (1947)

Kirja on Kauniaisten kirjastossa käsikirjastossa, joten sieltä sitä ei saa lainaan, mutta kaksi lainattavaa kirjaa on Helmetin kirjavarastossa Pasilan kirjastossa.

Tein haun näin: Helmet (http://www.helmet.fi/fi-FI) > tarkennettu haku > aihe: Ahlström > aineisto: kirja > kokoelma: aikuisten kokoelma > kieli: ruotsi:

http://haku.helmet.fi/iii/encore/home?lang=fin&suite=cobalt&advancedSea…

Helmet-haussa voi tarkennuksia tehdä etukäteen (tarkennettu haku) tai jälkikäteen (vasen reuna: rajaa). Tiettyä rajattua joukkoa voi halutessaan rajata edelleen, mutta jos hakemasi ei ole tuossa joukossa, ei tarkentaminen auta. Silloin kannattaa tehdä uusi haku eri hakusanoilla.