Fazer musiikki julkaisi noin 1950-luvulla iskelmien nuotteja. Ne olivat yhden arkin kokoisia: etusivulla iskelmän nimi ja lauluun sopiva kuva ja sisäsivuilla…

Kysytty

Fazer musiikki julkaisi noin 1950-luvulla iskelmien nuotteja. Ne olivat yhden arkin kokoisia: etusivulla iskelmän nimi ja lauluun sopiva kuva ja sisäsivuilla iskelmän nuotit ja sanat. Muistan yhden iskelmän nimen "Ramona". Olisiko netissä jokin sivusto, jossa olisivat nämä nuotit ja kannen kuvat. En ole kiinnostunut sanoista/nuoteista vaan kansikuvista.

Vastaus

Vastattu

Fazer musiikin julkaisemista nuoteista ja niiden kuvituksesta en löytänyt kuvia. Nuottijulkaisuja voi etsiä Finnan Violassa, mutta siellä ei ole kuvia, https://kansalliskirjasto.finna.fi/kansalliskirjastofikka/Search/Result…. Iskelmän ja julkaisujen historiasta kertoo Suklaasydän, tinakuoret, https://www.musiikkiarkisto.fi/oa/_tiedostot/julkaisut/suklaasydan-tina…. Sen on julkaissut Musiikkiarkisto, joka voisikin olla paikka, johon sinun kannattaa olla yhteydessä, info@musiikkiarkisto.fi. Heillä on laaja arkisto, josta Kansalliskirjaston lisäksi näitä julkaisuja varmasti löytyy.

Toinen keino on yrittää etsiä myynti-ilmoituksia Tori.fi:stä, Huuto.netistä tai Antikvariaatti.fi:stä. Niissä joskus julkaistaan kuvia, joita tekijänoikeudet estävät julkaisemasta verkossa ilman lupaa.