Euron kolikon arvo v2003? 2 joutsenta. Sitten sama kolikko v2005 jossa on paino virhe mm vuosiluvussa 05 aika huonosti erotettavia, ja muutenkin 2005 olevassa…

Kysytty

Euron kolikon arvo v2003? 2 joutsenta. Sitten sama kolikko v2005 jossa on paino virhe mm vuosiluvussa 05 aika huonosti erotettavia, ja muutenkin 2005 olevassa maisema on aivan kun ois valettu hiekka muotissa. Onko mikä arvo kenties? 2005 olen kuullut että jos on stanssi virhe niin ainakin ebay, ssä saa hyvän hinnan?

Vastaus

Vastattu

Suomen Pankki ei anna hinta-arvioita keräilyrahoille. Keräilyrahojen ja -mitalien arvoa koskevissa kysymyksissä kannattaa kääntyä rahankeräilijöiden tai rahaliikkeiden puoleen. Suomen numismaattinen yhdistys ja rahaliike Holmasto arvioivat maksusta rahojen keräilyarvoa. Verkkohuutokauppojen tarjouksista voi myös saada jotain osviittaa (esim. huuto.net, osastosta keräily).

Tietoa keräilyrahojen arvosta saa myös teoksista: Suomen rahat arviohintoineen 2023 : Keräilijän opas, toim. Suomen Numismaattinen yhdistys 2023 tai Suomen kolikot ja setelit n. 1400 – 2023 : luettelo arviohintoineen, Suomen numismaatikkoliitto 2023.