Etsitään kaksiosaista vanhaa poikakirjasarjaa, mahdollisesti mieskirjailija. Toimintaympäristönä Lappi. On seita-aarre, jota rosvot jahtaavat ja vohkivatkin…

Kysytty

Etsitään kaksiosaista vanhaa poikakirjasarjaa, mahdollisesti mieskirjailija. Toimintaympäristönä Lappi. On seita-aarre, jota rosvot jahtaavat ja vohkivatkin. Jokin seita on Lapin noidan piilopirtti/tukikohta. Jälkimmäisessä kirjassa arvoitus (?) ratkeaa. Asiakkaamme on n. 85-vuotias ja lukenut kirjat lapsuudessaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti tätä kirjasarjaa ei onnistuttu tunnistamaan varmuudella. Ainoa löydetty kaksiosainen Lappiin sijoittuva sarja on Jussi Lappi-Seppälän Vaeltajavartion urotyö (1933) ja sen jatko-osa Aina valmiina : vaeltajavartion seikkailuja (1936), mutta niiden sisällöstä ei löytynyt tarkempaa tietoa. Ehkä joku palstan lukijoista tunnistaisi, mistä kirjoista on kyse?

Linkit:

Vaeltajavartion urotyö: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%253Aateos_28216

Aina valmiina: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au49efe434-c341-445e-99a0-3…

0 ääntä

Kommentit

Ihan arvauksena Leo Paloheimon Kalliosaaren salaisuus ja Lismajoen sudenpyytäjät?