Etsitään 70-luvulla luettu satu, missä oli 3 velhoa (usva-velho, kivi-velho ja kolmatta ei muisteta). Tarinassa myös usva-linna. Todennäköisesti suomalainen…

Kysytty

Etsitään 70-luvulla luettu satu, missä oli 3 velhoa (usva-velho, kivi-velho ja kolmatta ei muisteta). Tarinassa myös usva-linna.
Todennäköisesti suomalainen satu tai pohjoismaalainen ja luultavimmin yksi tarina jostain satukokoelmasta.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti tätä satua emme löytäneet. Kirjasammosta velhot-haulla löytyy kirjoja, niitä kannattaa selata, jos vaikka niiden joukossa silti olisi tämäkin, myös kirjastojen kokoelmien hakutuloksessa Finna.fi:ssä voisi selata.

Löysin teoksen Juusto lähti ongelle : Vantaan kirjaston ja Vantaan Sanomien järjestämän satukilpailun kokoelmassa 26 lasten kirjoittamaa satua. Koivunen, Hannele, toimittaja ; Kontio, Eevali, toimittaja ; Kotilainen, Hanna-Maija, toimittaja. Vantaan kaupunginkirjasto, 1995 Vantaa. Sieltä löytyy satu Kolme velhoa ja lohikäärme, mutta sekään ei varmaankaan ole tarkoittamasi.

Tuntisiko joku lukijamme sen?