Etsiskelen tietoa maailmalla julkaistavista sanomalehdistä. Tarvitsisin tietoja siitä, mitkä ovat maailman suurimmat lehdet (mm. levikin mukaan sekä…

Kysytty

Hei. Etsiskelen tietoa maailmalla julkaistavista sanomalehdistä. Tarvitsisin tietoja siitä, mitkä ovat maailman suurimmat lehdet (mm. levikin mukaan sekä digitaalisten lukukertojen mukaan), maittain myös. Tätä tietoa tuntuu saavan vain rahalla (esim. World Press Trends database, joka on maksullinen). Vai saanko luotettavat tiedot jostakin muualta?
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyin asiaa Tilastokirjastosta, mutta heilläkään ei ollut tietoa tai pääsyä lähteisiin. Tilastokirjastolla on kuitenkin käytössään World Press Trends 2012 pdf-julkaisu. Halutessasi voit mennä kirjastoon, selata julkaisua ja ottaa joitakin kopioita. Tilastokirjaston yhteystiedot ja aukioloajat löydät täältä:

http://www.stat.fi/tup/tilastokirjasto/