Etsiskelen linkkiä, josta voisi löytää toimivan hakupalvelimen oikeudellisten asiantuntijakirjoitusten etsimiseen alan julkaisuista (esim. Lakimies, Defensor…

Kysytty

Etsiskelen linkkiä, josta voisi löytää toimivan hakupalvelimen oikeudellisten asiantuntijakirjoitusten etsimiseen alan julkaisuista (esim. Lakimies, Defensor Legis jne.) Onkohan tällaista olemassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eduskunnan kirjaston http://www.eduskunta.fi/kirjasto/ Selma-kokoelmaviitetietokannasta voi etsiä viitteitä juridisesta kirjallisuudesta.

Kirjastoissa käytettävissä olevista viitetietokannoista voi hakea esim. tiettyä aihetta käsitteleviä artikkeleita. Aleksi-nimiseen tietokantaan on tallennettu viitteitä vuodesta 1980 alkaen ja Artoon vuodesta 1982 alkaen. Molemmat tietokannat sisältävät viitteitä mm. seuraavista julkaisuista: Defensor Legis, Lakimies, Lakimiesuutiset ja Oikeus.

Suomen asianajajaliiton kotisivuilta Internet-osoitteessa http://www.asianajajat.fi/ kohdasta 'Julkaisut' löytyvät Advokatti ja Defensor Legis -lehtien hakemistot muutaman vuoden ajalta. Saman sivuston kohdasta 'Lakilinkit' - 'Lehdet ja julkaisut' löytyvät mm. Lakimies ja Oikeus -lehtien hakemistot, ja lisäksi lukuisia linkkejä alan ulkomaisiin lehtiin ja muihin julkaisuihin.