Etsisin karttaa Itä-Karjalasta, eli siitä osasta Karjalaa joka jäi vielä "vanhan" Neuvostoliiton & Suomen välisen rajan itäpuolelle; varsinkin Aunuksen…

Kysytty

Hei

Etsisin karttaa Itä-Karjalasta, eli siitä osasta Karjalaa joka jäi vielä "vanhan" Neuvostoliiton & Suomen välisen rajan itäpuolelle; varsinkin Aunuksen Karjalan aluetta Petroskoihin asti. Tarkoituksenani olisi löytää mahdollisimman tarkka kartta kesän matkaa varten.

Olisiko teillä tiedossa / löydettäväissä jokin kartta ko. alueelta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavissa kirjoissa on karttoja, joista voisi olla hyötyä matkalle.
Kielletyt kartat 3: Itä-Karjala 1941-1944 (2009)
Lehtipuu, Markus: Karjala (2005) (Kartalla näkyy tie Vieljärveltä Tsokkilaan ja Petroskoihin saakka, s.476.)
Karjalan tasavalta tänään s. 42
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vielj%C3%A4rvi
Lisätietoa Vieljärven kylähallintoalueesta, johon Tsokkilan kylä kuuluu, löytyy yllämainitusta linkistä.
Käsikirjastosta löytyi Itä-Karjalan tiekartta, josta matkareitti selviää parhaiten ja laajimmin.