Etsinnässä on lastenkirja, jossa hiiriperheen lapsilla on yrttien nimiä: minttu, timjami, rakuuna, yms. Kirja kuvaa hiiriperheen arkea askareineen,…

Kysytty

Hei, etsinnässä on lastenkirja, jossa hiiriperheen lapsilla on yrttien nimiä: minttu, timjami, rakuuna, yms. Kirja kuvaa hiiriperheen arkea askareineen, ruokailuinern, nukkumaanmenoineen. Ohuessa kirjassa on kovat kannet, jossa valkoisella pohjalla on piirrettyjä hiiriperheen hahmoja ja yrttien kuvia. Kirjan nimi on kierroksella tekstityypillä.
Kirjaa on luettu Helsingissä 90-luvun alussa, ja nyt nousevat lapsuusmuistot pintaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi kirja voi olla Jill Barklemin kirjoittama ja kuvittama  Tiheikön väki -sarja. Sarjassa ovat ilmestyneet mm. Kevätpuuhissa, Kesäpuuhissa, Syyspuuhissa ja Talvipuuhissa.Kirjoja löytyy lainattavaksi pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoissa.

Barklem, Jill, Tiheikön väen kootut kertomukset / Jill Barklem ; [suomennokset: .. Panu Pekkanen, .. Anna-Maija Viitanen, .. Anja Meripirtti]  Porvoo : WSOY, 2000

Toinen vaihtoehto on Mössön poika, kirj. & kuv. Maija-Liisa Kauppinen Lasten oma kirjakerho, nro 101, vuosi 1983, Sanoma Oy. Siinä hiirilapsilla on yrtten ja juuresten nimiä, selleri salvia, palsternakka, rosmariini jne.