Etsinnässä lastenkirja, kertomus Lapista, Uula-saamelaispojasta, joka vaihtaa osia maan alla asuvan samanikäisen pojan kanssa (arvio, n.5-6v.). Molemmat pojat…

Kysytty

Etsinnässä lastenkirja, kertomus Lapista, Uula-saamelaispojasta, joka vaihtaa osia maan alla asuvan samanikäisen pojan kanssa (arvio, n.5-6v.). Molemmat pojat kokevat suuren elämyksen toistensa maailmoihin tutustuessaan. Olen lukenut kirjaa lapsilleni n.-70 -luvun lopussa, -80-luvun alussa. Tämä kirja on ollut oikea aarre, jonka olen kadottanut. Kirjoittajasta ei ole tietoa.

Vastaus

Vastattu

Kirja vaikuttaa olevan Annikki Setälän vuonna 1959 julkaistu lastenkirja Pikkunoita. Kirjassa seikkaillaan Gufittarien maassa, ja noita muuttaa itsensä välillä Uulaksi, välillä valkoiseksi poroksi.