Etsin vanhaa laulua ”Metsässä niin pimeässä” joka on ilmestynyt Hengellisiä Wirsiä 2 kokoelmassa vuodelta 1870 vihot 27-28 laulu 23 Ja Siionin kannel 1892…

Kysytty

Etsin vanhaa laulua ”Metsässä niin pimeässä” joka on ilmestynyt Hengellisiä Wirsiä 2 kokoelmassa vuodelta 1870 vihot 27-28 laulu 23
Ja Siionin kannel 1892 numerolla 183. Sitä oli kyselty kirjastonhoitajalta vuonna 2007.
Veisu esiintyy Astrid Lindgrenin lapsuuden joulu -muistelossa, jota suomennan. Veisu on pitkä mutta tarvitsisin vain alusta pari säkeistöä. Yritin hakea Kansalliskirjastosta, mutta en päässyt alkua pitwmmälle.

Vastaus

Vastattu

Hei,

tuota Siionin kannelta en onnistunut löytämään, mutta Hengellisiä wirsiä 2

näyttäisi olevan yksi (mutta huonokuntoinen) kappale varastokirjastossa.

Valitettavasti erittäin suppeiden luettelointitietojen vuoksi en voi olla varma

siitä että se olisi juuri oikea teos.

https://finna.fi/Record/vaari.632848

Mutta jos olet sitä mieltä että se on luultavasti oikea, niin siitä voi tehdä

kaukopalvelutilauksen kirjaston kautta. Kaukolainoista peritään 4 euron

kaukopalvelumaksu ja tilauksen voi tehdä itse suoraan oheisen linkin

takaa löytyvällä lomakkeella:

https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu/Kaukopalvelupyynto

Jos tarvitset vain sivun tai pari, niin periaatteessa olisi kai mahdollista saada myös

valokopioita,  mutta sitten täytyy lähettää pyyntö kaukopalveluun sähköpostilla.

Varastokirjasto ei asioi suoraan  henkilöasiakkaiden kanssa, vaan asiointi hoidetaan

kirjastojen kaukopalvelun kautta.

Helsingin kaupunginkirjaston kaukopalvelu: