Etsin tietoteknistä tietoa aiheesta "hallintajärjestelmä", "systems management", "software management", ja erityisesti ohjelmista "Altiris", "Landesk", "Active…

Kysytty

Etsin tietoteknistä tietoa aiheesta "hallintajärjestelmä", "systems management", "software management", ja erityisesti ohjelmista "Altiris", "Landesk", "Active Directory", "IBM Tivoli", "Microsoft SMS". Teen aiheesta lopputyötä, ja kaikki tieto olisi kultaakin kalliimpaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oman oppilaitoksesi kirjastosta on saatavilla kirjallisuutta ainakin Microsoft SMS ja Active Directory -ohjelmistoista, joskin suurin osa kirjallisuudesta on englanninkielistä.

Tietokannasta http://haltia.amkit.fi/ löytyy sanahaulla "Active Directory" mm.:
- Kivimäki, Jyrki (2005). Active Directory. Tehokas hallinta.
- Kouti, Sakari (2004). Inside active directory : a system administrator's guide.
- Lowe-Norris, Alistair G. (2001). Windows 2000 active directory. (Teoksen on suomentanut Pekka Saxberg.)

Sanahaulla "Microsoft Systems Management Server" löytyy mm.:
- Hobbs, Cliff (2005). Microsoft Systems Management Server. The SMS Answer Book.
- Kaczmarek, Steve C. (2004). Microsoft Systems Management Server 2003. Administrator's Companion.

Tietokannasta löytyy jonkin verran myös muita antamiisi hakutermeihin liittyvää kirjallisuutta, mm. Donald J. Reiferin (2004) "Software Management".

Näiden lisäksi oppilaitoksesi tietokannasta löytyy järjestelmänhallintaan liittyviä opinnäytetöitä, mm. Markus Sjömanin (2005) "Microsoft Systems Management Server järjestelmänhallinnan työkaluna keskisuuressa organisaatiossa" ja Saku Kimarin (2000) "Järjestelmänhallintaohjelmistot. Selvitys- ja käyttöönottoprojekti". Sinun kannattanee vilkaista erityisesti näiden töiden lähdeluetteloita, sillä heidän löytämänsä lähteet voivat osoittautua sangen hyödyllisiksi myös sinulle.

Toivottavasti pääset näillä lähdevinkeillä alkuun!