Etsin tietoa Nicaraguasta, mieluiten suomen kielellä, esim. matka-artikkeleita. Englantikin käy. Olen matkustamassa sinne tutustumaan lähinnä metsänhoitoon…

Kysytty

Etsin tietoa Nicaraguasta, mieluiten suomen kielellä, esim. matka-artikkeleita. Englantikin käy. Olen matkustamassa sinne tutustumaan lähinnä metsänhoitoon liittyviin asioihin. Olen kiinnostunut metsää, kasveja, eläimiä, ihmisiä, kulttuuria, matkakohteita koskevista tiedoista. Toivon voivani laajasti saada kyseistä tietoa vaikkapa tiedostoina, johon kerätty kyseinen tieto. Minulla ei ole vielä mitään tietoa kerättynä. Parhain kiitoksin jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lehtiartikkeleita NIcaraguasta löytyy ainakin seuraavista lehdistä: HS 2000-09-07; Rauhan puolesta 1999/4; Kotiliesi 2000/9; Kumppani 1999/4, 5; Ympäristö 1999/7; Kehitys 1999/1, 2; Kehitys 1998/4; Kumppani 1998/6; Takoja 1998/5; KU 1998-12-4; HS 1998-12-24; Kumppani 1998/3; Suomen kuvalehti 1998/33.
Internetistä löytyy runsaasti linkkejä Nicaraguasta, pääasiassa kuitenkin englanniksi. Hakuja voit tehdä useammasta internetin hakujärjetelmästä, tulokset vaihtelevat jonkin verran. Voit kokeilla esimerkiksi Fastia ja Alta vistaa. Ota hakusanoiksi joko Nicaragua tai Nicaragua and forests. Hakujärjestelmät löytyvät osoittesta http://www.kirjastot.fi ,kohdasta Tiedonhaku.
Maakohtaisia linkkejä on koottu myös Makupaloihin ja Monikulttuuriseen kirjastoon. Edelliseen pääset samalta sivulta kuin muihinkin hakujärjestelmiin, kohdasta Suomalaiset ja pohjoismaiset hakupalvelut ja jälkimmäiseen Helsingin kaupungikirjaston sivulta osoittesta http://www.lib.hel.fi .
Tiedon ja aineiston saamiseksi Nicaraguasta kannattaa kääntyä myös Ulkoministeriön kehitysyhteistyöosaston (vaihde 134 151) ja Kehitysyhteistyön Palvelukeskuksen Kepa ry:n puoleen (vaihde 584233). Molemmissa on myös kirjastot.