Etsin tietoa laulaja, säveltäjä Axel von Kothenista. Erityisesti laulut På stranden (op. 39,4) ja Och molnen de segla (op. 49,3) kiinnostavat: kuka on…

Kysytty

Etsin tietoa laulaja, säveltäjä Axel von Kothenista. Erityisesti laulut På stranden (op. 39,4) ja Och molnen de segla (op. 49,3) kiinnostavat: kuka on kirjoittanut laulujen sanat ja mistä sanat löytyvät?

Vastaus

Vastattu

Hei

Sain apua Sibeliusmuseosta joka sijaitsee Turussa. Sieltä löytyi arkistosta Axel von Kothenin omin käsin tekemiä nuottikäsikirjoituksia missä oli myös laulujen tekstit. Löytyvät tässä pdf-kopioina liitteinä. På stranden kappaleen tekstin on tehnyt Ernst V. Knape ja tekstin kappaleeseen Och molnen de segla on Sigurd Bomanin käsialaa.