Etsin tietoa kummituksista TYrnävällä, Temmeksellä, Limingassa ja Kempeleessä. Onko aiheesta olemassa kansanperinnettä, haastatteluja em. alueilta?

Kysytty

Hei!

Etsin tietoa kummituksista TYrnävällä, Temmeksellä, Limingassa ja Kempeleessä. Onko aiheesta olemassa kansanperinnettä, haastatteluja em. alueilta?

Vastaus

Vastattu

Kattavin kirja aiheesta on varmaankin Aki Pulkkasen Gunilla ja kummat kertomukset. Kirjasta löytyy myös kattava lähdeluettelo, jonka avulla voit löytää vielä lisätietoja.

Kempeleen alueen kummitustietoa löytyy Satu Ekmarkin kirjasta Perinnettä Kempeleestä

Kaleva on haastatellut Aki Pulkkasta Pohjois-Pohjanmaan kummitusperinteestä