Etsin teosta, jossa kerrottaisiin, milloin suomenkielisissä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöissä on alettu käyttää ilmausta "tulla kaapista" tai "tulla ulos".

Kysytty

Etsin teosta, jossa kerrottaisiin, milloin suomenkielisissä seksuaali- ja sukupuolivähemmistöissä on alettu käyttää ilmausta "tulla kaapista" tai "tulla ulos".

Vastaus

Vastattu

Hei,

ikävä kyllä en löytänyt kirjastossa paikalla olevista kirjoista kysymääsi tietoa. Kysyin asiaa myös sateenkaarihistoria.fi-sivustolta, mutta en ole vielä saanut vastausta.

Sateenkaarihistoria-sivustolla on Historiaa-osuudessa vuodelta 1985: "Seta aloittaa radio-ohjelmien lähettämisen Radio Cityn taajuudella 6.5.1985. Puskaradion nimi muutettiin muutaman vuoden päästä, ja siitä tuli Radio Toinen Linja. Suomessa oli ennen tapana sanoa, että joku “oli puskassa”, kun nykyään sanottaisiin, että joku on kaapissa."

Historiaa-osuudessa on myös kirjaluetteloita, esim. opinnäytteitä. Olisiko niistä apua.