Etsin Tchaikovsky op. 20 "Kuoleva joutsen" musiikkiin sanoitettua suomenkielistä, naislaulajan esittämää iskelmää n. 30 - 40 vuoden takaa (ehkä?). Iskelmästä…

Kysytty

Etsin Tchaikovsky op. 20 "Kuoleva joutsen" musiikkiin sanoitettua suomenkielistä, naislaulajan esittämää iskelmää n. 30 - 40 vuoden takaa (ehkä?). Iskelmästä muistan hajasanoja eli: "... pois kuljet pääsi painaen ja itket kanssa (?) pilvien .. . läpi kyynelten ... sua etsien ... vaikka löydä en ..."

Vastaus

Vastattu

Löysin kappaleen "Pois kuljen pääni painaen", joka on julkaistu vuonna 1969 ja sen esittäjä on Pekka Laitinen. Kappale perustuu Tsaikovskin Joutsenlammen melodiaan ja tämä oli ainoa äänite, mikä löytyi YLE:n levystöstä ja Suomen yleisistä kirjastoista. Toki kappaleen on voinut levyttää joku muukin, mutta äänitettä en valitettavasti löytänyt. Laitisen versio löytyy kokoelmalta "Love records. 1 : kaikki singlet".

Kappaleen sanoja/nuottia en valitettavasti myöskään löytänyt, joten ainoa keino taitaa olla kuunnella kappale ja poimia sanat kuuntelemalla. Kappale löytyy myös Youtubesta ja useammasta suoratoistopalvelusta.