Etsin suurelle yleisölle suunnattuja kirjoja, joissa verrataan Suomen ja jonkun muun valtion lakeja, oikeuslaitosta tai niiden historiaa. Ensisijaisesti…

Kysytty

Etsin suurelle yleisölle suunnattuja kirjoja, joissa verrataan Suomen ja jonkun muun valtion lakeja, oikeuslaitosta tai niiden historiaa. Ensisijaisesti haluaisin tietää Yhdysvaltojen ja Suomen oikeuden eroista ja samankaltaisuuksista: miksi lobbaus on siellä enemmän näkyvillä, ovatko oikeudenkäynnit samanlaisia, jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä Eduskunnan kirjaston Selma-tietokannasta https://eduskunnankirjasto.finna.fi/?lng=fi tehty haku seuraavilla hakuehdoilla:

(Aihe:(oikeuslaitos OR lainsäädäntö) AND Aihe:(oikeusvertailu OR "kansainvälinen vertailu").
​Haun tulos

Hakusana Amerikan yhdysvallat lisätty tässä haussa

Vastaava haku Finna.fi:ssä​

(Aihe:(oikeuslaitos OR lainsäädäntö) AND Aihe:(oikeusvertailu OR "kansainvälinen vertailu" AND Aihe:"amerikan yhdysvallat" AND suomi)

aihesanojen osalta määritelty, että tuloksessa pitää olla sekä sanat Amerikan yhdysvallat että Suomi.

Hakutuloksen osumien otsikoista pääsee katsomaan tarkempia teostietoja.