Etsin sanomalehtiartikkelia suomalaisesta laivaonnettomuudesta. Se tapahtui 4.5.1957. Laivan nimi oli m/s Bornholm Vaasasta. US Coast Guardin alus Duane…

Kysytty

Etsin sanomalehtiartikkelia suomalaisesta laivaonnettomuudesta.
Se tapahtui 4.5.1957. Laivan nimi oli m/s Bornholm Vaasasta.
US Coast Guardin alus Duane pelasti koko miehiston.
New York Timesissa oli lyhyt artikkeli tapahtumasta.
Vasabladet, Vaasanlehti tai Helsingin Sanomat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Näitä lehtiä ei ole tuolta ajalta selailtavissa tai haettavissa verkon kautta. Meillä on Vaasan kaupunginkirjastossa Vasabladet ja Vaasan-lehti mikrofilmirullina ja/tai fyysisinä sanomalehtinä. Voit tulla lukemaan ko. lehtiä pääkirjaston lehtilukusaliin ja etsiä tietoa tapahtumasta.

Helsingin Sanomia ei säilytetä Vaasassa mutta halutessasi voimme kaukolainata sinulle vuoden 1957 Hesaria mikrofilmirullina.

Verkon kautta asiasta löytyi vielä Herald Journalin artikkeli
http://news.google.com/newspapers?nid=1876&dat=19570505&id=tGosAAAAIBAJ…

4 ääntä

Kommentit

Helsingin Sanomat su 5.5.1957 s. 9
Suomalainen rahtialus upposi keskellä Atlanttia
USA:n rannikkovartioalus pelasti koko miehistön

HS Aikakone, näköislehti tilaajien luettavissa verkosta

HS ke 15.5.1957 s. 5
"Bornholmin" pelastuneet "duanelaisten" hyvässä hoidossa
Suomalaiset merimiehet Bostonissa
28 suomalaista merimiestä pelastettiin rahtilaiva Bornholmin painuessa pohjaan Azorien lähistöllä