Etsin runoa, joka oli kirjoitettu vesiputouksen muotoon. Sanat ja kirjaimet siis ikään kuin valuivat alas paperilla, ja runo oli kirjoitettu Times new romanin…

Kysytty

Etsin runoa, joka oli kirjoitettu vesiputouksen muotoon. Sanat ja kirjaimet siis ikään kuin valuivat alas paperilla, ja runo oli kirjoitettu Times new romanin oloisella fontilla. Runo oli muistaakseni suomeksi, mutten ole varma, oliko se käännös vai alun perin suomenkielinen. Olen lukenut runon lukion äikäntunnilla vuosien 2015-2018 välillä ja luulin sen nimen olleen "Runoputous", muttei tuolla nimellä löydy internetistä mitään.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaisi olla runo Lewis Carrolin kirjassa Alice's Adventures in Wonderland. Runo löytyy myös suomenkielisistä painoksista muun muassa Kirsi Kunnaksen suomentamana. Runon englanninkielinen nimi on sanaleikki The Mouse's Tale. Runo on hiirenhännän muotoinen ja muistuttaa hieman myös vesiputousta. Netistä löytyy kuvia runosta esimerkiksi hakusanoilla "mouse's tale".

Kirjoja voit etsiä Helmet-verkkokirjastosta osoitteessa https://www.helmet.fi/fi-FI