Etsin runoa, joka merkitsi minulle paljon teini-iässä. Sen alku meni muistaakseni suunnilleen näin: "Tämä päivä oli kadota kokonaan. Iloinnut en mistään,…

Kysytty

Hei! Etsin runoa, joka merkitsi minulle paljon teini-iässä. Sen alku meni muistaakseni suunnilleen näin: "Tämä päivä oli kadota kokonaan. Iloinnut en mistään, surrut mitään, en mitään ollut noussut kiroamaan. Polun varrella saniaisen näin kuolevan - näin, enkä nähnyt. Kahahti lehti - ikuisuutta en kuullut ..."

Saisitteko selville, kuka oli runon kirjoittanut tai suomentanut ja mistä saisin tuon käsiini?

Kiitokset!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Runo on nimeltään Elin sittenkin. Sen on kirjoittanut Juha Mannerkorpi ja löytyy mm. teoksesta: Juha Mannerkorpi Runot 1945-1954. Helsinki, Otava.