Etsin runoa, joka alkoi näin, "Sittiäinen selällänsä viskelevi sääriänsä, huutaa hullu suurin suin, auttakaa mä kompastuin. Suorii siihen kylän rakki, mitä…

Kysytty

Etsin runoa, joka alkoi näin, "Sittiäinen selällänsä viskelevi sääriänsä, huutaa hullu suurin suin, auttakaa mä kompastuin. Suorii siihen kylän rakki, mitä ulvot mustatakki..."
Pappani sanaili tämän aina silloin tällöin ja mummoni yritti muistaa, että olisi voinut olla Mustapään runo.
Pitääkö paikkansa, vai olisiko jonkin muun runoilijan tai kirjailijan käsialaa?

Vastaus

Vastattu

Samaa runoa on kysytty tässä palvelussa aiemminkin ja valitettavasti sen lähdettä ei onnistuttu löytämään. Kommenttikentässä on epäilty, että se olisi jostain aapiskirjasta.

Linkki aiempaan kysymykseen: https://www.kirjastot.fi/kysy/mika-runo-ja-kenen-kirjoittama-2?language…