Etsin nuotteja kahteen kappaleeseen, niissä saisi olla sanat mukana. Kysymyksessä isäni hautajaiset ja nämä kappaleet olisi tarkoitus soittaa pianolla. - Kaksi…

Kysytty

Hei! Etsin nuotteja kahteen kappaleeseen, niissä saisi olla sanat mukana. Kysymyksessä isäni hautajaiset ja nämä kappaleet olisi tarkoitus soittaa pianolla. - Kaksi vanhaa puuta / Juha Tapio - Mun sydämeni tänne jää / Kari Tapio. En tiedä onko tämä lainasto maksullinen ? Ja löytyisikö kyseiset nuotit täältä. Ystävällisesti / Jaana

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Veikko Samulin säveltämä laulu "Mun sydämeni tänne jää" löytyy helppona pianosäestyksisenä sovituksena nuottikokoelmasta "Suuri toivelaulukirja 11", joka on hyllyssä Maarianhaminan kaupunginkirjastossa.

Juha Tapion laulu "Kaksi puuta" (ei siis "Kaksi vanhaa puuta") löytyy erittäin monilta nuottikokoelmilta, mutta valitettavasti mitään niistä ei näytä löytyvän Ahvenanmaan Bibliotek.ax -haulla. Jos kiire ei ole kova, sen voi toki yrittää saada kaukolainaamalla manner-Suomesta, esimerkiksi "Suuri toivelaulukirja 23" löytyy useimmista kirjastoista.

Kirjatosta lainaaminen on Suomessa maksutonta, mutta kirjastokortti täytyy ensin hankkia. Kysyjän oma Hammarlandin kirjasto näyttää olevan tänään torstaina avoinna klo 17-20. Siellä kannattaisi käydä esimerkiksi näitä kahta kokoelmaa käydä kysymässä. Jos kiire on kuitenkin kova, netistäkään ei näitten nuotteja saa, vaikka sanat kyllä löytyvät, esimerkiksi http://www.sweetslyrics.com/633283.Juha%20Tapio%20-%20Kaksi%20Puuta%20…) ja http://www.letssingit.com/katri-helena-lyrics-mun-syd%C3%A4meni-t%C3%A4…

Heikki Poroila