Etsin musiikkitallennusta, jonka esittäjä on Tuulevi Mattila n. 1960. Hän esiityi bandimme kanssa muutaman kerran Hämiksellä iltapäivätansseissa. Äänite ja…

Kysytty

Etsin musiikkitallennusta, jonka esittäjä on Tuulevi Mattila n. 1960. Hän esiityi bandimme kanssa muutaman kerran Hämiksellä iltapäivätansseissa. Äänite ja kuva olisi hakusessa muistelmia (omia) varten
Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuulevi Mattilan äänitteitä on vähän saatavilla. Useimmat Suomen äänitearkistossa mainitusta 14:stä kappaleesta löytyvät vain vinyyliversioina. Vinyylilevyjä saattaa löytyä joistakin divareista. Esimerkiksi Järvenpääläinen Divari Kangas on äskettäin myynyt kolme Tuulevi Mattilan vinyylisingleä:
http://www.divarikangas.fi/index.php?page=tuotteet&start=0&ryhma=5&laji…

CD-levyiltä pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoista löytyy seuraavat kappaleet:
Pikkutonttu Tupsu (1961) kokoelmalla Rakkaimmat wanhanajan joululaulut. 1
Jussi Huopahattu ja Liisa Pitsireuna (1972) kokoelmalla Disney : kivat satulaulut (Duetto Jukka Kuoppamäen kanssa)

Lisäksi Helmet-kirjaston kokoelmasta löytyy LP-levy vuodelta 1978: Intiaanin tie = Camino del indio / Los Camaradas, jolla laulaa myös Tuulevi Mattila.

Vuonna 1962 levytetty Norman on kaukotilattavissa Helmet-kirjastojen kautta. Kappale löytyy CD-kokoelmalta 60-luku popmusiikin helmiä.
Vuonna 1961 levytetty lastenlaulu Pikkuveli on myös kaukotilattavissa. Kappale sisältyy CD- kokoelmalle Wanhanajan lastenlaulut – lauluja pihapiiristä.
Vuonna 1961 levytetty Petteri punakuono on kaukotilattavissa. Se löytyy vinyylikokoelmalta Arkihuolesi kaikki heitä.
Myös toinen joululaulu on kaukotilattavissa: Tonttujen jouluyö, joka sisältyy vinyylikokoelmaan Valkea joulu.

CD-kokoelmat Rakkaimmat wanhanajan joululaulut. 1 ja Disney : kivat satulaulut ovat myynnissä ainakin nettilevykaupoissa.

Internetistä löytyi Suosikin kansikuva vuodelta 1962: http://www.antikvariaatti.net/product.php?id=189501

Tuulevi Mattila osallistui euroviisukarsintohin vuonna 1963, joten mahtaisiko YLE:ltä löytyä kuvamateriaalia käyttöönne?

www.helmet.fi
http://www.aanitearkisto.fi/