Etsin Matti Rossin runoa, joka alkaa sanoilla: Jos menisin metsään ja juurtuisin puuksi.. Minkähän niminen runo on ja mistä teoksesta löytyisi?

Kysytty

Etsin Matti Rossin runoa, joka alkaa sanoilla:
Jos menisin metsään ja juurtuisin puuksi..
Minkähän niminen runo on ja mistä teoksesta löytyisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Matti Rossin runossa "Puulintujen vuolija,2.Angervopolku" Maija ja Toivo käyvät keskustelua, ja Maija sanoo (ikkunan ääressä,nenä kukissa): "Jos menisin metsään ja juurtuisin puuksi, tulisivat linnut, tekisivät minuun pesän..."

Matti Rossin runo löytyy esimerkiksi Veikko Polameren "Runojen kirjasta".