Etsin luotettavaa käännöstä netistä Chrétien de Troyes'n teoksesta "Perceval ou le Conte du Graal" nykyranskaksi. En ole vielä löytänyt. Mikä tällainen voisi…

Kysytty

Hei

Etsin luotettavaa käännöstä netistä Chrétien de Troyes'n teoksesta "Perceval ou le Conte du Graal" nykyranskaksi. En ole vielä löytänyt. Mikä tällainen voisi olla?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Perceval ou le Conte du Graal -tarun ovat kääntäneet nykyranskaksi ainakin Raymond J. Cormier, Daniel Poirion, Lucien Foulet sekä Suzanne Hannedouche.

Lisäksi ilmeisen suosittuja tutkijoiden keskuudessa ovat vuoden 1956 William Roachin painos ja vuoden 1993 Keith Busbyn painokset.