Etsin liikkuvaa kuvaa venäläisistä toisen maailmansodan aikaisista pommikoneista (esim. Iljušin Il-2, Suhoi SU2). Elokuvia, videoleikkeitä, mitä tahansa.

Kysytty

Etsin liikkuvaa kuvaa venäläisistä toisen maailmansodan aikaisista pommikoneista (esim. Iljušin Il-2, Suhoi SU2). Elokuvia, videoleikkeitä, mitä tahansa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Konetyyppien englannin- ja suomenkielisillä nimillä vastaan tuli lähinnä peleihin liittyviä videoita, mutta venäjää taitavat kollegani paikansivat Youtubesta ja Yandexin videopalvelusta venäjänkielisillä hakusanoilla (esimerkiksi Ближний бомбардировщик Су-2 ja Штурмовик Ил-2) runsaasti erilaista dokumentti- ja arkistoaineistoa venäläisistä toisen maailmansodan aikaisista pommikoneista. Hakusanoina Neuvostoliiton kaukotoimintailmavoimat (Авиация дальнего действия), toinen maailmansota (вторая мировая война) ja video (фильм) ovat myös hyödyllisiä.

Летающая легенда Ил-2 - YouTube vanhan MiG-lentäjän tili, lentonäytöstä kuvattu
ИЛ-2 штурмовик. Легендарный самолет второй мировой. Документальный фильм - YouTube hyvä dokumenttielokuva koneesta

Су 2. Непростая судьба очень неплохой машины! Только история и боевое применение - YouTube vanhaa dokumenttifilmiä
Су-2. Героизм в Тени. История. - YouTube samoin vanhaa dokumenttifilmiä

Крылья России. Штурмовики и фронтовые бомбардировщики. Над полем боя - YouTube esittelee monta eri konetta
Самолеты Второй мировой войны. Советские самолеты. Сборник №1 - YouTube kokoelma vanhoja dokumenttipätkiä neuvostokoneista

Оружие победы. Ближние бомбандировщики Су-2 - YouTube
Оружие победы. Штурмовик Ил-2. - YouTube

Lisäksi löytyi vielä seuraavia:

Aikalaiskuvaa: https://yandex.ru/video/preview/12867654095537707361
Dokumentti: https://www.youtube.com/watch?v=JPSlR5eNi30
Dokumentti yleisesti pommikoneista, paljon sodanaikaisia, mutta myös myöhempiä: https://www.youtube.com/watch?v=MvoVraURogA
Dokumentti, toisen maailmansodan aikaiset raskaat pommikoneet: https://yandex.ru/video/preview/13347590887999868952