Etsin Lauri Pohjanpään runoa "muistojen mailla", mistä sen voisi löytää?

Kysytty

Etsin Lauri Pohjanpään runoa "muistojen mailla", mistä sen voisi löytää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetistä etsimisen ja Pohjanpään runoteosten selailun kautta löysin Pohjanpäältä kolme runoa, joiden nimissä viitataan muistamiseen:

"Mua muistele", Lauri Pohjanpää - Valitut runot, s. 200.

"Muistojen laulu" (Osa laajempaa runokokonaisuutta "Lauluseppele"), Lauri Pohjanpää - Valitut runot, s. 353.

"Muistelen sua kuin kaunista unta (menneiltä ajoilta)", Lauri Pohjanpää - Kaipuu ylitse ajan : Valitut runot 1910-1954, s. 18.

En kuitenkaan löytänyt Pohjanpäältä "Muistojen mailla" nimistä runoa. Löysin tosin Immi Hellénin vastaavan nimisen runon: https://fi.wikisource.org/wiki/Muistojen_mailla.