Etsin laulun sanoja. Muistaakseni Marjatta ja Martti Pokelan esittämä, mutta en ole varma. Ainut mitä muistan on: "Aleksille taikinaa ja Juliukselle voita…

Kysytty

Etsin laulun sanoja. Muistaakseni Marjatta ja Martti Pokelan esittämä, mutta en ole varma. Ainut mitä muistan on:
"Aleksille taikinaa ja Juliukselle voita...
Kyllä se Julius tulla saa kun se on niin nätti poika"
Mahtaisko löytyä kokoelmistanne?
Kiitokset.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aleksille taikinaa -laulun sanat ja nuotit ovat ainakin Olli Heikkilän ja Virpi Lehikoisen toimittamassa Suuressa lastenlaulukirjassa s. 169 (Musiikki Fazer 1984, ISBN 951-757-123-2). Kirjan mukaan laulu on suomalainen kansanlaulu. Suuri lastenlaulukirja on lainattavissa Hämeenlinnan kirjastossa.