Etsin lastenlaulua, jonka sanat menevät jotenkin näin: ” Aurinko sataa ja vettäkin paistaa, kesä, kesä, kesä. Parhaimmat herkut saa suvella maistaa, kesä,…

Kysytty

Etsin lastenlaulua, jonka sanat menevät jotenkin näin:
” Aurinko sataa ja vettäkin paistaa, kesä, kesä, kesä. Parhaimmat herkut saa suvella maistaa, kesä, kesä, kesä…”
Laulua on laulettu koulujen kevätjuhlissa. Tekijä saattaisi olla Jukka Salminen.

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi laulun sanat muistuttavat Mikko Alatalon laulamaa, Esko Koivumiehen sanoittamaa ja säveltämää "Taitaa tulla kesä" laulua (Aurinko paistaa ja vettä sattaa ..)  Mutta jos muistat tekijäksi Jukka Salmisen, niin hänellä on laulu "Kesä, kesä, kesä", joka alkaa sanoilla "Varpaita laiturin reunalta uitan". Tämä laulu löytyy julkaisusta Jukka Salminen: "Lastenmaa : lauluja, osa 3" (sisältää nuotin ja C-kasetin, julkaistu v. 1997).

Kyseistä julkaisua ei ole saatavilla meillä, joten en pysty tarkistamaan laulun sanoja, ja sitä, onko kyseessä etsimäsi laulu. Finnasta (Finna.fi) hakemalla selviää, että Jyväskylän yliopiston kirjaston kokoelmakeskuksesta on tilattavissa tämä  "Lastenmaa : lauluja, osa 3".

Lastenmaa : lauluja. 3 | Jyväskylän yliopisto - Jykdok | Finna.fi