Etsin lastenkirjaa, jota luin itse Helsinkiläisessä kirjastossa 70/80-luvulla. Kirja oli todennäköisesti alunperin australialainen tai englantilainen,…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa, jota luin itse Helsinkiläisessä kirjastossa 70/80-luvulla. Kirja oli todennäköisesti alunperin australialainen tai englantilainen, kuitenkin suomeksi käännetty. Siinä esiintyi päähenkilöinä vompatteja (australialainen eläin) ja kirjassa oli runsas piirros(väri)kuvitus.
Kirja oli kohtuullisen paksu, ei siis aivan pienimmille tarkoitettu kuvakirja. En valitettavasti muista kirjan nimeä, mutta todennäköisesti siinä mainittiin vompatit. Tekijästä/tekijöistä ei ole tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla Leena Laulajaisen vompatti Volmarista ja kenguru Loikkeliinista kertova satukirja? Loikkeliinin matka lumen maahan ilmestyi 1986 ja jatko-osa Loikkeliinin lokikirja 1987. 1990-luvulla Leena Laulajainen kirjoitti vielä jatkoa näille teoksille (Vompattisatuja 1999).

5 ääntä

Kommentit

Muistan kirjan, ei ole suomalainen. Siinä kerrottiin vompattiyhdyskunnan tekemisistä, kuin ihmisistä. Etsin samaa kirjaa.

Minäkin etsin samaa kirjaa. Muistelisin että olen lainannut kirjan Suutarilan kirjastosta varmaankin joskus 1980-90-lukujen vaihteessa tai niillä main.