Etsin lastenkirjaa, jossa seikkailee pieni kuutti. Kirja on minun lapsuudestani, eli ainakin noin 20 vuotta vanha. Kirja on kuvitettu hyvin yksinkertaisesti,…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa, jossa seikkailee pieni kuutti. Kirja on minun lapsuudestani, eli ainakin noin 20 vuotta vanha. Kirja on kuvitettu hyvin yksinkertaisesti, eikä siinä ole käytetty paljoa värejä. Muistaakseni vain pinkkiä (kannessa kenties?) ja ehkä sinistä.
Kirja oli suurikokoinen ja vähäsivuinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pieni kuutti seikkailee ainakin kuvakirjassa "Suippo ja Pyörö tutustuvat toisiinsa". Tarinan on kirjoittanut Kari Vaijärvi japanilaisen Shomei Yohin kuvituksen pohjalta. Kirja on ilmestynyt vuonna 1991. Kuvitus on melko yksinkertainen ja siinä on enimmäkseen vain sinistä ja keltaista väriä. Suippo on koira ja Pyörö on hylkeenpoikanen.