Etsin lastenkirjaa jonka luin pienenä n.-70-luvulla. Kirjan päähenkilö on tyttö joka kylpiessään kylpyammeessa vetää korkin pois ja joutuu veden imun mukana…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa jonka luin pienenä n.-70-luvulla. Kirjan päähenkilö on tyttö joka kylpiessään kylpyammeessa vetää korkin pois ja joutuu veden imun mukana viemärin läpi lammelle, jolla asuu erilaisia eläimiä. Näiden kanssa hän sitten seikkailee, opettaa linnunpoikia lentämään ym.
Mahtaako kukaan tietää mistä kirjasta on kyse??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ei tarkasti mutta jotain samankaltaista on Camilla Mickwitzin kuvakirjassa Emilia ja kaksoset(ilm. 1981). Siinä on Emilian ja isän kertomus kaksospojista, jotka veneilevät lammeksi muuttuneessa kylpyammeessa - joten likaantunut vesi voidaan poistaa viemäriin. Uudessa puhtaassa vedessä voi lammen runsas eläimistö elää onnellisena.
Voisiko kyse olla tästä kirjasta?