Etsin lastenkirjaa joka minulla on ollut alakouluikäisenä joskus 80-90-luvun taitteessa. Kirja on tarkoitettu noin 7-12-vuotiaille ja se koostuu kolmesta…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa joka minulla on ollut alakouluikäisenä joskus 80-90-luvun taitteessa. Kirja on tarkoitettu noin 7-12-vuotiaille ja se koostuu kolmesta osasta. Muistaakseni dinosaurusten ajasta, Rooman vallan ajasta ja jostain avaruustulevaisuudesta. Jokaisessa osiossa lapset seikkailevat näissä aikakausissa ja niissä pitää ratkaista erilaisia arvoituksia tai löytää kuvista jotain piilotettuja asioita. Hieman hatarat ovat muistikuvat mutta pidin kovasti kirjasta lapsena ja haluaisin löytää sen uudestaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja lienee Yllätysmatkat : seikkaile ja ratkaise (Tammi, 1989). Se koostuu kolmesta seikkailusta: Dinosaurusten jalanjäljillä, Bussilla halki avaruuden ja Aikajunalla antiikin Roomaan.