Etsin lastenkirjaa -80-90-luvulta. Kuvitetussa kirjassa etsittiin pieniä hiiriä(?) kuvien joukosta. Siis varsinaisen tarinan ohessa löytyi pieniä hiiri…

Kysytty

Hei! Etsin lastenkirjaa -80-90-luvulta. Kuvitetussa kirjassa etsittiin pieniä hiiriä(?) kuvien joukosta. Siis varsinaisen tarinan ohessa löytyi pieniä hiiri piiloissaan.

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä ehkä Hiipparihiiri piilosilla (WSOY, 1992)? Talossa vietetään syntymäpäiväjuhlia. Kirjan jokaiseen kuvaan kätkeytyy hiiri. Etsintää hankaloittavat kuviin ujutetut "valehiiret". Englanninkielisen alkuteoksen suomenkieliseen versioon tekstin on suomeksi riimitellyt Ilpo Tiihonen.