Etsin lastenhevoskirjasarjaa joka kertoi ponivaellukselle lähtevästä tytöstä. Hän sai ensimmäisessä kirjassa itselleen kimon oriponin. Toinen kirja kertoi…

Kysytty

Etsin lastenhevoskirjasarjaa joka kertoi ponivaellukselle lähtevästä tytöstä. Hän sai ensimmäisessä kirjassa itselleen kimon oriponin. Toinen kirja kertoi siitä miten hän meni samalle ratsastusleirille/vaellukselle uudestaan mutta nyt hänen lempiponinsa annettiin jollekulle toiselle ja hän joutuu ratsastamaan äksyllä ponilla josta kukaan ei pidä. Hevonen heittää hänet kirjan alussa selästään ja he joutuvat kääntymään takaisin mutta jatkavat silti vaellusta myöhemmin. Toinen kirja päättyi jonkinlaiseen estekisaan. Tyttö myös onnistui voittamaan äksyn hevosen luottamuksen. Tytön nimi saattoi olla Anne mutten ole varma.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseinsen sarja lienee Tuulikki Ojasen Anne-sarja, jonka hän kirjoitti 1980-luvun lopulla. Kirjasarjasta on SAGA-kustantamon uusintapainokset 2022-2023.

Sarjaan kuuluvat:

Annen ensimmäinen leiri

Anne ja seikkailujen kesä

Anne ratsastuskilpailuissa

Anne ja laskiaisratsastus

Annen ponikesä

1 ääntä

Kommentit

Voisiko kyseessä olla Gill Morrellin Poniloma! ja Ponivaellus!-nimiset hevosromaanit? Päähenkilön nimi ei tosin ole Anne.