Etsin lasten kuvakirjaa, jossa juoneen pystyy vaikuttamaan. Muutamassa kohdassa ko. kirjassa voi valita miten tarina jatkuu ja sen perusteella hypätä sivujen…

Kysytty

Etsin lasten kuvakirjaa, jossa juoneen pystyy vaikuttamaan. Muutamassa kohdassa ko. kirjassa voi valita miten tarina jatkuu ja sen perusteella hypätä sivujen yli.
Olen lainannut kirjan 1980-luvulla (1985-) Hyvinkään pääkirjastosta. En valitettavasti muista tarinaa tms., mutta luulisin, että kyseessä on tavallinen kuvakirja, ehkä A4-kokoa.
Toivottavasti joku Hyvinkäällä (tai toki muuallakin) tuohon aikaan työskennellyt muistaisi kirjan. En usko, että vastaavia on kovin montaa. Kyseessä eivät ole etsivä- tms. nuortenkirjat eikä myöskään Viisikot, vaan kirja on nuorille lapsille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaisi olla v. 1985 ilmestynyt kuvakirjasarja Muuttuvat tarinat (kustantaja Satukustannus). Sarjassa ilmestyi neljä kirjaa:
Eksyksissä unimaassa, Karvajalan suuri seikkailu, Laakson väki ja kadonnut aarre, Sinikello ja karannut ilmapallo.

Tarinat on kirjoittanut Stewart Cowley ja kuvittaja on Colin Petty.
Kirjat ovat 26 cm korkeita, ja niissä on n.45 sivua.

Lastenkirjainstituutin Onnet-tietokannassa on tietoa Muuttuvat tarinat -sarjasta

http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/lib4/src?DATABASE=4&PBFORMTYPE=010…

Onnet-tietokannasta voi hakea tietoa myös asiasanalla "ratkaisukirjat", ja selailla hakutulosta josko tärpänneiden joukosta löytyisi etsitty kirja.

http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/lib4/src?PBFORMTYPE=01001&SUBJECT=…