Etsin lapsuudessa kuulemaani satua, jossa pääsky lentää Egyptin ja sadun tytön kotimaan väliä. Pääsky tuo valokuvin koristellusta patsaasta köyhälle tytölle…

Kysytty

Etsin lapsuudessa kuulemaani satua, jossa pääsky lentää Egyptin ja sadun tytön kotimaan väliä. Pääsky tuo valokuvin koristellusta patsaasta köyhälle tytölle jalokiven kerrallaan.

Vastaus

Vastattu

Etsimäsi satu on Oscar Wilden kirjoittama "Onnellinen prinssi", josta on useampia käännöksiä ja kuvituksia.

Erittäin hieno kuvitus ja Kirsi Kunnaksen oivaltava käännös löytyy seuraavasta painoksesta :

Onnellinen prinssi

The happy prince

Kirja

Wilde, Oscar ; Kunnas, Kirsi ; Janecek, Ota

Weilin+Göös 1969.

Ulkoasu

56 sivua : kuvitettu ; 29 cm

Kieli

suomi

Julkaisija Hki : Weilin+Göös 1969