Etsin kuvakirjaa/satukirjaa, jossa kummitus törmäili kaikkialle, sillä hänellä oli huono näkö. Lopulta kummitus sai silmälasit. Silmälasit olivat kirjassa…

Kysytty

Hei.
Etsin kuvakirjaa/satukirjaa, jossa kummitus törmäili kaikkialle, sillä hänellä oli huono näkö. Lopulta kummitus sai silmälasit. Silmälasit olivat kirjassa keskeisessä roolissa ja silmälaseista puhuttiin kirjassa positiiviseen sävyyn. Silmälasit myös leijailivat ympäriinsä kirjan tarinassa ja muistelisin, että kirjassa olisi käytetty "pehmeää" kuvitusta. Kirja on vanha/vanhempi, mutta se jäi jotenkin mieleen. Pystyyköhän näille tiedoilla jotain löytämään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti emme löytäneet kirjaa. Kirjasammosta haulla haamut ei oikein vaikuttanut olevan osuvaa, mutta ehkä löydät näiden joukosta etsimäsi. Finna.fi:stä etsimällä löytyi Haamuhetki kullan kallis, (kuvaus Kirjasammossa), jossa on inhimillisiä haamuja, mutta kirja ei ollut kirjastossani saatavilla, joten en päässyt tutkimaan, olisiko siellä tällainen haamu.

Ehkä joku lukijoistamme tunnistaa kirjan?