Etsin kirjoja lastenkirjoja adhd:sta päiväkoti- ja ala-asteikäisille. Adhd-termi ei tarvitse olla kirjoissa esillä, vaan kirjojen teemoissa voisi käsitellä…

Kysytty

Hei!
Etsin kirjoja lastenkirjoja adhd:sta päiväkoti- ja ala-asteikäisille. Adhd-termi ei tarvitse olla kirjoissa esillä, vaan kirjojen teemoissa voisi käsitellä erilaisuutta, vilkkautta, vuorovaikutusta jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvakirjana ADHD löytyy aiheena esim. kirjassa Vauhdikas Rasmus, kirjoittajana Rosemarie Kunzler-Behncke. Marja Valkaman kirja Arvi lukee uutiset on suunnattu lukemaan oppiville. Vähän isommille on esim. Marika Uskalin kirja Pietari, Nella ja kulmakunnan kauhu. Tietokirja aiheesta on esim.Jarruta!: lasten ja nuorten ADHD-opas, kirjoittajina Patricia O. Quinn ja Judith M.Stern. Kaikki kirjat löytyvät pääkaupunkiseudun Helmet järjestelmästä ja on tilattavissa mihin kirjastoon tahansa.

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1877149__Sarvi%20lukee%20u…