Etsin kirjoja, joita lainasin nuoruudessani kirjastosta. Kirjoissa lukija sai päättää juonen. Sivun laidassa oli ohje tyyliin: Jos haluat että päähenkilö…

Kysytty

Etsin kirjoja, joita lainasin nuoruudessani kirjastosta. Kirjoissa lukija sai päättää juonen. Sivun laidassa oli ohje tyyliin: Jos haluat että päähenkilö kääntyy oikealle, käännä sivulle 89. Kaipailisin tällaisia kirjoja. Ja onko tällaisia kirjoitettu nykyaikana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoja, joiden juonen kulkuun voi vaikuttaa itse, voi etsiä kirjaston tietokannasta asiasanalla ratkaisukirjat. Ratkaisukirjoja on ilmestynyt viime vuosina erittäin vähän.
Valitse kohtalosi -sarjassa on ilmestynyt v. 2010 kaksi Star Wars / Clone Wars -kirjaa, Jedien tie ja Kadonneet kloonisotilaat. Ko. kirjoja voi etsiä myös asiasanoilla jatka itse -teokset tai interaktiiviset teokset. Tällöin hakutulokseen tulee muutakin interaksiivista kirjatyyppiä kuin etsimäsi "valitse sivu, mihin menet seuraavaksi" -kirjat.