Etsin kirjan nimeä. Kirjasta on tehty myös elokuva. Kirja kertoo englanninsetteristä ja tämän omistajasta, joka harrastaa metsästystä.

Kysytty

Hei!
Etsin kirjan nimeä. Kirjasta on tehty myös elokuva.
Kirja kertoo englanninsetteristä ja tämän omistajasta, joka harrastaa metsästystä.
Koira ei ole mustavalkoisen värityksensä vuoksi rotumääritelmän mukainen ja kasvattaja on hankkiutua koirasta eroon.
Metsästäjä kuitenkin adoptoi koiran (jonka nimi muistaakseni on myös kirjan nimessä) ja tämä osoittautuu oivaksi metsästyskoiraksi.
Sattumien kautta koira ja omistaja erkanevat. Koira pyrkii takaisin isäntänsä luo, mutta rankkuri saa koiran kiinni.
Koira ehditään lopettaa ennen kuin isäntä ehtii paikalle. Isäntä tekee koiralleen kunniaa ampumalla ilmaan kaksi laukausta (koiran ikä).
Todella surullinen tarina, mutta haluaisin kuitenkin tutustua siihen vielä kerran.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Gavriil Trojepolskin venäläinen klassikko Bim Mustakorva (1977). Kirjasta on tehty myös samanniminen elokuva.