Etsin kirjaa viidesluokkalaiselle tytölle. Tytöllä on huono itsetunto ja hän kokee olevansa erilainen kuin muut, koska ei pukeudu muodikkaasti ja ei ole…

Kysytty

Etsin kirjaa viidesluokkalaiselle tytölle. Tytöllä on huono itsetunto ja hän kokee olevansa erilainen kuin muut, koska ei pukeudu muodikkaasti ja ei ole syntyperäinen suomalainen. Haluaisin siis löytää lasten- tai nuortenkirjan, jossa olisi itseään muita huonompana tai jotenkin erilaisena pitävän tytön selviytymistarina. Kirjassa pitäisi olla onnellinen loppu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei! Tässä lista kirjoista, jotka voisivat tulla kyseeseen.
Dahlbäck, Helena: Minä, Julia, Tammi 1995
Kallioniemi, Tuula: Ihmemies Topi, Otava 1998 (päähenkilö poika)
Kanto, Anneli: Tulikärpäset, Kasi kentälle (Futistyttö-sarja), Karisto 2009
Lehtinen, Tuija: Rebekka ja kesäprinssi, Otava 2007
Lähteenmäki, Laura: Marenkikeiju, WSOY 2007
McCay, Hilary: Saffy ja Sienan enkeli, Tammi 2003
Nöstslinger, Christine: Muurahaiskarhun nenä,Otava 1987
Ojala, Anu: Aino, neljän tuulen tyttö, Otava 2008