Etsin kirjaa tai vihkoa, jonka olen vuosia sitten nähnyt tampereen pääkirjastossa musiikkiosastolla. suomen pianonvirittäjät ryn suomentama ja toimittama…

Kysytty

etsin kirjaa tai vihkoa, jonka olen vuosia sitten nähnyt tampereen pääkirjastossa musiikkiosastolla. suomen pianonvirittäjät ryn suomentama ja toimittama viritys ja säätöopas jonka yhtenä tekijänä on ollut pekka savolainen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupunginkirjaston musiikkiosastolta löytyy Suomen pianonvirittäjien vuonna 1987 julkaisema, ulkonäöltään monistetyyppinen opas nimeltä Piano : rakenne ja huolto, jossa yhtenä kirjoittajana (erit. kääntäjänä) on Pekka Savolainen. Opas sisältää mm. seuraavat luvut: Steinwayn säätö- ja intonointiohjeet ; Bösendorfer-flyygelin rakenne ja huolto. Tämä julkaisu saattaisi olla tarkoittamanne opas. Opasta voi tulla tutkimaan Lahden kaupunginkirjaston pääkirjaston musiikkiosastolle, kirjaston 2. kerrokseen, Kirkkokatu 31, 15140 Lahti. Kirja on lainattavissa. Vaihtoehtoisesti voitte pyytää Hollolan kunnankirjastoa tilaamaan sen Teille kaukolainaksi meiltä.