Etsin kirjaa, jota olen lukenut vuosina 2001-2007. Löytyi aikoinaan nuorten romaanit/novellit osastolta. Kirja oli melko lyhyt, ehkä 100s. Kansi vihreä,…

Kysytty

Hei! Etsin kirjaa, jota olen lukenut vuosina 2001-2007. Löytyi aikoinaan nuorten romaanit/novellit osastolta. Kirja oli melko lyhyt, ehkä 100s. Kansi vihreä, muistaakseni kannessa punatukkainen tyttö. Tarina kertoo mielestäni tytön kesälomasta. Muistan vain, että tarina oli todella kauniisti ja herkästi kirjoitettu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollegat ehdottivat:

Tuija Lehtisen Rebekka ja kesäprinssi v. 2007, kannessa on punatukkainen lettipäinen tyttö.

Montgomeryn Annan nuoruusvuodet 2000-luvun painos, jossa on vihreä reunus ja kesäinen kansi,

Monika Vikström-Jokelan Ellen ja yllätysten kesä (2003), jossa on vihreä kansi ja saparopäinen tyttö kannessa.

Judy May, Poppy

Anne-Mau Lehikoisen Sikuriinan kesäjutut

Sitten on vielä Gunborg Wildhin Karoliina-sarja. Kirjassa Karoliina ja pikku karkuri on vihreä kansi. Karoliina ja tädin perintö-kirjassa on oranssit kehykset ja kesäinen kuva. Kaikissa sarjan kirjoissa on kannessa punatukkainen tyttö. Kirjat ovat luultavasti 70-luvulta, mutta kertovat vanhemmista ajoista.