Etsin kirjaa, jota äitini luki minulle 1994-1998 vuosina. Kirjassa on poika tai nuorimies, joka joutuu kahden noidan mökkiin tai menee sinne vapaaehtoisesti…

Kysytty

Hei! Etsin kirjaa, jota äitini luki minulle 1994-1998 vuosina. Kirjassa on poika tai nuorimies, joka joutuu kahden noidan mökkiin tai menee sinne vapaaehtoisesti. Hän yrittää varastaa heiltä kilin jolla on paljon kelloja sarvissaan.

Luultavasti hän teki sen kuninkaan käskystä tai jotain... saadakseen maita ja prinsessan tms.

Sitten hän yrittää varastaa liivin jossa on ruusuja ja kai kullattu kuvio?

Noidat syöttävät hänelle aina puuroa ja kerran hän sitten laittaa pussin paitansa alle, ja pistää siihen reiän, jotta noidat luulevat, että hänen vatsansa on haljennut liiasta puurosta.

Lopulta poika pakenee kilin kanssa.

Vastaus

Vastattu

Etsitty kirja lienee Tord Nygrenin Vekkuli ja hänen veljensä (Weilin+Göös, 1987). Siinä nokkela Vekkuli palauttaa kuninkaalle noitien varastaman lyhdyn, kultasarvisen pukin ja ruusuliivin - ja saa palkaksi kuninkaan herttaisen tyttären.

2 ääntä

Kommentit

Hei! Kiitos paljon! Tämä oli juurikin se! Ja löytyihän se sitten kirjahyllystäkin lopulta :)