Etsin kirjaa, jossa on lyhyitä, mainioita tarinoita erilaisista arkipäivän esineistä. Muistelen, että kirjoittaja olisi ollut ranskalainen.

Kysytty

Etsin kirjaa, jossa on lyhyitä, mainioita tarinoita erilaisista arkipäivän esineistä. Muistelen, että kirjoittaja olisi ollut ranskalainen.

Vastaus

Vastattu

Tässä pari ehdotusta etsimäksesi kirjaksi:

Francis Pongen "Le Parti pris des choses" (Käännetty englanniksi ainakin nimellä "The Nature of Things").

Georges Perecin "Les Choses" (suomennos "Tavarat" ilmestyy ensi lokakuussa 2024).