Etsin kirjaa, jonka luin lapsena (yli 10 vuotta sitten). Se oli nuorille tarkoitettu scifikirja, joka oli kirjoitettu hyvin kieli poskessa ja sisälsi…

Kysytty

Hei!

Etsin kirjaa, jonka luin lapsena (yli 10 vuotta sitten). Se oli nuorille tarkoitettu scifikirja, joka oli kirjoitettu hyvin kieli poskessa ja sisälsi muistaakseni suorastaan lapsellista huumoria.

Kirjassa joukko eri lajien nuoria (mm. ihmisiä) oli tuotu avaruusolioiden asemalle, jossa heitä koulutettiin jonkinlaisiksi sotureiksi. Kirjan lopussa nuoret lähtevät taistelemaan avaruustomaatteja (tms) vastaan.

Päähenkilö on ihminen ja hänellä on mukanaan aikuinen (opettaja?). Muistan hyvin kirjassa kohtauksen, jossa aikuinen kertoo päähenkilölle tajunneensa, että avaruusolennot ovat sekoittaneet sanat "rakkaus" ja "rikkaus" keskenään.

En ole varma oliko kyseessä käännöskirja vai ei. Minua kiinnostaisi hyvin paljon lukea kyseinen kirja uudestaan, mutta en tiedä, mistä lähteä etsimään sitä.

Vastaus

Vastattu

Hei,

Kyseessä voisi näillä tiedoilla olla A. J. Healyn Tommy Storm : kutsu kaukaiselta planeetalta (Tammi, 2009).

Kirjassa 5 maan nuorta kutsutaan avaruusasemalle koulutukseen salaista tehtävää varten ja asemalla on myös muiden lajien edustajia. Myös tuo rakkaus/rikkaus-kohta löytyy kirjasta.

Kirjalle on myös jatkoa: Tommy Storm ja avaruuden ritarit (Tammi, 2011).