Etsin kauan sitten (80-luvulla) lukemaani kirjaa, jossa Tyynen valtameren saarella asuva ihminen kuvailee länsimaista elämänmuotoa ja kulttuuria. Pieni kirja…

Kysytty

Etsin kauan sitten (80-luvulla) lukemaani kirjaa, jossa Tyynen valtameren saarella asuva ihminen kuvailee länsimaista elämänmuotoa ja kulttuuria. Pieni kirja mutta iso vaikutus minuun. Olen yrittänyt googlailla toistaiseksi onnistumatta. Olisikohan teillä käsitystä tuosta kirjasta...?

Vastaus

Vastattu

Todennäköisesti kyseessä on teos nimeltä Papalagit – Samoalaispäällikkö Tuiavii valkoisen miehen maailmassa (Otava, 1981). Tarinan kirjoitti Erich Scheurmann ja saksankielinen alkuteos julkaistiin vuonna 1920. Suomenkielinen kirja oli vastaajankin muistikuvien mukaan aika pienikokoinen.

Papalagi – Wikipedia

Valkoisen miehen tyhmyys – Kansan Uutiset

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit